Існують фактори дієздатності ІКТН у звичайній школі: технічний, людський, програмний.
Технічний фактор передбачає наявність відповідної технічної бази в кожному навчальному кабінеті, розбудову локальної мережі, наявність відповідного обладнання для виходу в Internet.
Людський фактор є визначальним для дієздатності ІКТН. Кожен вчитель повинен володіти навиками використання готових програмних та мережевих продуктів, і крім того вміло, з великим коефіцієнтом корисної дії, застосовувати його в своїй професійній діяльності. Проте, чи готовий вчитель сьогодні до впровадження в практику своєї роботи використання ІКТН.
Готовність вчителя до інноваційної діяльності визначалася за такими показниками:
-
мотивація до запровадження ІКТН в педагогічну практику;
-
інформованість про новітні інформаційно-педагогічні технології, знання новаторських методів роботи;
-
зорієнтованість на власну творчість, налаштованість на експериментальну діяльність;
-
готовність до подолання труднощів, пов'язаних із змістом та організацією інформаційно-комунікаційних технологій;
-
володіння практичними навичками освоєння вдосконалених інформаційно-комунікаційних технологій.
Програмний фактор визначає наявність відповідних педагогічних програмних засобів такого призначення:
-
адміністративного:
-
системи звітності навчально-виховного процессу, яку заповнюють класні керівники, класоводи, заступник директора з навчально-виховного процессу, відкритої для всіх учасників суб’єктів освітньої галузі – педагогів, батьків, учнів, громадськості;
-
електоронного классного журналу, який заповнюють вчителі-предметники, з індивідуальним доступом;
-
-
начального:
-
створення і використання на уроках всіх можливостей віртуального навчального кабінету: презинтації, відео та аудіо матеріалів;
-
використання інформаційної освітньої бази мережі Інтернет;
-
використання учнями та вчителями досягнень дистанційної освіти, проведення контролю та корекції знань;
-
-
комунікативного:
-
отримання безпосередньої консультації провідних спеціалістів психології, педагогіки, методики різними суб’єктами освітнього процессу;
-
безпосередній зв’язок між вчителем, учнем, батьком незалеждно від місця перебування.
-